Καφές και σάντουιτς από πρατήρια καυσίμων – Γιατί οι Αμερικανοί εγκαταλείπουν τα fast food

Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, πιεσμένοι από τον πληθωρισμό, στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε πρατήρια καυσίμων και ψιλικά καταστήματα για το πρωινό τους

Για δεκαετίες, οι αλυσίδες fast food υπήρξαν ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς του πρωινού στις Ηνωμένες Πολιτείες. Από τα McDonald’s και τα Burger King μέχρι τα Dunkin’, οι καταναλωτές συνήθιζαν να ξεκινούν τη μέρα τους με ένα γρήγορο σάντουιτς ή έναν καφέ στο drive-thru. Σήμερα, ωστόσο, ένα διαφορετικό trend διαμορφώνει την πρωινή αγορά: τα πρατήρια καυσίμων και τα ψιλικά καταστήματα κερδίζουν έδαφος, αποσπώντας μερίδιο αγοράς από τους παραδοσιακούς παίκτες.

Η αλλαγή αυτή δεν οφείλεται μόνο σε προτιμήσεις γεύσης. Ο πληθωρισμός και το αυξανόμενο κόστος ζωής έχουν ωθήσει τους Αμερικανούς να περιορίσουν τις δαπάνες τους σε εστιατόρια, αναζητώντας φθηνότερες αλλά ικανοποιητικές λύσεις. Έτσι, το γέμισμα του αυτοκινήτου συνοδεύεται πλέον από έναν καφέ, ένα σάντουιτς ή ακόμα και ένα ζεστό γεύμα.

Στοιχεία από την εταιρεία έρευνας αγοράς Circana δείχνουν ότι οι επισκέψεις σε «ψιλικά καταστήματα με έμφαση στο φαγητό» αυξήθηκαν κατά 9% το τρίμηνο που έληξε τον Ιούλιο. Την ίδια στιγμή, οι επισκέψεις στα fast food για πρωινό αυξήθηκαν μόλις κατά 1%, σύμφωνα με το CNBC.

Αν και η διαφορά μοιάζει μικρή, η δυναμική είναι εμφανής. Τα convenience stores δεν είναι πλέον μόνο χώροι για σνακ ή καύσιμα, αλλά εξελίσσονται σε πραγματικούς ανταγωνιστές της μαζικής εστίασης.

Τα παραδείγματα Wawa και Casey’s

Δύο από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Wawa, με έδρα την Πενσυλβάνια, και το Casey’s General Store στη Μεσοδυτική Αμερική. Και οι δύο αλυσίδες έχουν επενδύσει σε καφέ μπαρ και έτοιμα σάντουιτς πρωινού, που προσελκύουν εκατομμύρια πελάτες. Όπως σημειώνει το CNBC, οι εταιρείες αυτές έχουν μετατραπεί σε καθημερινούς προορισμούς, αποδεικνύοντας ότι η ευκολία μπορεί να συνδυαστεί με ποιότητα.

Η στρατηγική της 7-Eleven

Η Seven & i Holdings, μητρική της 7-Eleven με έδρα την Ιαπωνία, επενδύει 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε πενταετές σχέδιο για την ανάπτυξη 1.000 καταστημάτων ιαπωνικού τύπου στις ΗΠΑ. Το πλεονέκτημά τους; Το φρεσκομαγειρεμένο φαγητό. Από τα διάσημα σάντουιτς με αυγά μέχρι γεύματα που θυμίζουν μικρά bento boxes, η αλυσίδα ποντάρει στη διαφορετικότητα και στη γρήγορη εξυπηρέτηση.

 «Είτε πρόκειται για ζεστό είτε για κρύο φαγητό, πρέπει να επικεντρωθούμε στη βελτίωση της ποιότητας και της εμπειρίας», δήλωσε στους New York Times ο Stephen Dacus, νέος CEO της Seven & i Holdings και πρώην στέλεχος της Walmart. Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στην ιαπωνική κουλτούρα των convenience stores, που είναι διάσημα για τη φρεσκάδα τους.

Στη Μεσοδυτική Αμερική, η αλυσίδα Kwik Trip έχει επενδύσει σε φρέσκες επιλογές πέρα από τα κλασικά hot dog. Όπως σημειώνει η Catherine Roberts της Minnesota Star Tribune, η εταιρεία αναβαθμίζει εδώ και χρόνια το μενού της, ανταγωνιζόμενη άμεσα τα fast food. Αυτές οι κινήσεις ενισχύουν την εντύπωση ότι τα πρατήρια καυσίμων και τα ψιλικά καταστήματα μπορούν να αποτελέσουν σοβαρούς γαστρονομικούς παίκτες.

Γιατί τα fast food ανησυχούν

Για τις αλυσίδες fast food, αυτή η εξέλιξη αποτελεί πρόκληση. Ο πρωινός τομέας ήταν παραδοσιακά ένας από τους πιο κερδοφόρους. Τα McDonald’s, για παράδειγμα, έκαναν τεράστια επιτυχία με το Egg McMuffin, ενώ τα Dunkin’ έχτισαν την ταυτότητά τους πάνω στον καφέ και τα donuts.

Τώρα όμως, οι καταναλωτές βρίσκουν αντίστοιχη ευκολία – μερικές φορές και καλύτερη τιμή – στα βενζινάδικα. Αν τα convenience stores συνεχίσουν να βελτιώνουν την ποιότητα και να επεκτείνουν την προσφορά τους, οι αλυσίδες fast food κινδυνεύουν να χάσουν κρίσιμο μερίδιο από την πρωινή αγορά.

Η στροφή αυτή αντανακλά μια βαθύτερη αλλαγή: το πρωινό στις ΗΠΑ παύει να είναι αποκλειστικό προνόμιο των fast food. Οι καταναλωτές θέλουν γρήγορη, οικονομική και αξιοπρεπή λύση. Είτε στο δρόμο για τη δουλειά είτε κατά τη διάρκεια μιας στάσης για καύσιμα, το convenience store καλύπτει αυτήν την ανάγκη.

Οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων, οι στρατηγικές συνεργασίες και η αναβάθμιση της εμπειρίας δείχνουν ότι η τάση δεν είναι προσωρινή. Για τις αλυσίδες fast food, η απάντηση θα πρέπει να είναι μια επαναπροσέγγιση της αξίας που προσφέρουν στον πελάτη: καλύτερη ποιότητα, περισσότερες προσφορές και καινοτομία στο μενού.

Στο τέλος, το «πρωινό της Αμερικής» μπορεί να αποκαλυφθεί ως το πεδίο όπου θα κριθεί η μάχη ανάμεσα στην παράδοση των fast food και τη νέα δυναμική των convenience stores. Και αυτή η μάχη μόλις ξεκίνησε.

Πηγή:newmoney.gr