Προσπαθούμε να μετατρέπουμετις κρίσεις σε ευκαιρίεςΣυνέντευξη του Γιάννη Κουφίδη,Προέδρου του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής

Κύριε Πρόεδρε, ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του Επιμελητήριου που ηγείστε;
Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής είναι ένα συλλογικό, θεσμοθετημένο διοικητικό όργανο του κράτους, που στόχο έχει να προσφέρει υπηρεσίες στα μέλη του και να συμβάλλει στην ανάπτυξη και την πρόοδο της τοπικής και της Εθνικής οικονομίας. Ο ο προαιρετικός ρόλος, περιλαμβάνει το όραμα, τις αποφάσεις και όλες τις δράσεις της εκάστοτε Διοίκησης.
Πως θα χαρακτηρίζατε η θητεία σας;
Με μια λέξη, απρόβλεπτη! Αναλάβαμε τον Δεκέμβριο του 2017. Η θητεία μας συνέπεσε με πολλά, μη αναμενόμενα και σημαντικά παγκόσμια γεγονότα, όπως η πανδημία του covid-19, η ενεργειακή κρίση και πιο πρόσφατα ο πόλεμος στην Ουκρανία, που ανέτρεψαν πολλούς από τους σχεδιασμούς μας. Ωστόσο, προσπαθούμε να προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες και να μετατρέπουμε τις κρίσεις σε ευκαιρίες.
Τι θα χαρακτηρίζατε ευκαιρία για ένα Επιμελητήριο;
Ευκαιρία είναι να ανταποκριθείς στις ανάγκες των μελών σου και να εξασφαλίσεις το μέγιστο από κάθε συνθήκη. Κατά τη διάρκεια του covid-19 π.χ. αναστείλαμε για 2 έτη την υποχρέωση καταβολής της ετήσια συνδρομής για όλα τα μέλη μας και οργανώσαμε διαδικτυακές εκπαιδεύσεις και σεμινάρια. Στο πλαίσο της κοινωνής μας ευθύνης κάναμε χορηγίες προς το Νοσοκομείο Πολυγύρου και άλλους φορείς.
Ευκαιρία είναι, να στοχεύεις στα μεγάλα. Στη λογική αυτή πήραμε μέρος σε αρκετούς ευρωπαίκούς διαγωνισμούς και καταφέραμε να εξασφαλίσουμε προγράμματα που έχουν πολλά να προσφέρουν στα μέλη μας και τον τόπο.
Αναλάβαμε και δημιουργήσαμε το Taste Halkidiki, το πρόγραμμα προώθησης της γαστρονομίας της Χαλκδικής ως εναλλακτικής μορφής τουρισμού και δημιουργίας μιας ξεχωριστής ταυτότητας του τόπου, που θα βελτιώσει το τουριστικό προϊόν, θα επιμηκύνει τη σεζόν και θα προσελκύσει επισκέπτες από παντού. Για να στηρίξουμε το Taste Halkidiki οργανώσαμε 3 Fam Trips με δημοσιογράφους και bloggers που τους φέραμε σε επαφή με τη δυναμική της γαστρονομίας του τόπου μας και επωφεληθήκαμε από την επικοινωνία.
Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα ERIAS που υποστηρίζει μεθόδους ενσωμάτωσης προσφύγων με στόχο την ενδυνάμωσή τους και την κάλυψη ειδικών αναγκών των επιχειρήσεων.
Με το Branding Mentoring εκπαιδεύσαμε επιχειρήσεις στο branding και το marketing, ώστε να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά και τις πωλήσεις τους.
Το Smart Farming που απευθυνόταν σε ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών, επικεντρώθηκε σε έξυπνες μεθόδους καλλιέργειας.
Με το ExpoVET εκπαιδεύσαμε μαθητές επαγγελματικής κατεύθυνσης στις εξαγωγές.
Για ποια έργα είστε υπηρήφανος;
Καταρχάς για όλα! Σίγουρα όμως, η ψηφιακή αναβάθμιση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, έργο που χρηματοδοτήθηκε από την ΠΚΜ με ευρωπαϊκούς πόρους είναι από τα σημαντικότερα, καθώς οδηγεί τους εργαζόμενους και τα μέλη, στη νέα, ψηφιακή εποχή.
Η ένταξή μας στον Ε.Ο.Α.Ε.Ν. τον Επιμελητηριακό Όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών και η διοργάνωση της 51ης Γενικής Συνέλευσης στην Ουρανούπολη και την Αμμουλιανή το Μάίο που μας πέρασε.
Η ένταξή μας στο INSULEUR, το Δίκτυο Νησιωτικών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Βαρόμετρο, η δίμηνη έρευνα που καθιερώσαμε και καταγράφει τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, αναφορικά με την πορεία των επιχειρήγσεών τους και την οικονομική συγκυρία.
Από τις τελευταίες, μεγάλες διεθνείς επιτυχίες μας είναι η πρόκρισή του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας 2022» σε συνεργασία με τον ΣΕΓΕ, για το έργο της Γυναικείας Ενεργειακής Κοινότητας #WEnCoop.