43 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 18 σχολείων στην ΠΚΜ – Τα 7 στη Χαλκιδική

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Περισσότερα από 43 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους για τη χρηματοδότηση της κατασκευής 18 σχολείων που εξυπηρετούν τις ανάγκες περίπου 5.000 μαθητών εξασφάλισε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ), όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα στην Περιφέρεια για το θέμα της σχολικής στέγης. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε σε 9 σχολεία στα οποία βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη εργασίες και σε ακόμη 9, τα οποία εντάχθηκαν και χρηματοδοτείται το αμέσως επόμενο διάστημα η κατασκευή τους. Εξ αυτών, τα 11 βρίσκονται στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης.

 

Ειδικότερα στα παρακάτω σχολεία έχουν ήδη ξεκινήσει και βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες:

4ο Νηπιαγωγείο Νέας Καλλικράτειας, προϋπολογισμού 416.000 ευρώ

4ο Νηπιαγωγείο Νέων Μουδανιών, προϋπολογισμού 403.000 ευρώ

9ο Νηπιαγωγείο Περαίας, προϋπολογισμού 219.000 ευρώ

Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Νέας Φώκαιας, προϋπολογισμού 787.000

Λύκειο Διαβατών στο δήμο Δέλτα, προϋπολογισμού 1,25 εκατ. ευρώ

5ο Νηπιαγωγείο Νέων Μουδανιών, προϋπολογισμού 414.000

5ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας, προϋπολογισμού 1,9 εκατ.

5ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης-Τριαδίου, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ

2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου, στο δήμο Ωραιοκάστρου, προϋπολογισμού 1,1 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα με αυτά που ήδη τρέχουν εντάχθηκαν και χρηματοδοτείται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η κατασκευή 9 ακόμη σχολείων και συγκεκριμένα:

1ο Ολοήμερο 12θεσιο δημοτικό σχολείο Εξοχής, προϋπολογισμού 4,2 εκατ. ευρώ

3ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδιανιών, προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ

24ο Ολοήμερο 12θέσιο δημοτικό σχολείο Ευόσμου, προϋπολογισμού 3,1 εκατ. ευρώ

23ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, προϋπολογισμού 3,9 εκατ. ευρώ

4ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου προϋπολογισμού 5,16 εκατ. ευρώ

Γενικό Λύκειο Ιερισσού, προϋπολογισμού 3,4 εκατ. ευρώ

2ο Γυμνάσιο Πεύκων, προϋπολογισμού 7,8 εκατ. ευρώ

Γυμνάσιο-Λύκειο Κασσανδρίας, προϋπολογισμού 2,4 εκατ. ευρώ

2ο 12θέσιο Γυμνάσιο Θέρμης προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ.

“Συλλέξαμε όλες τις βασικές ανάγκες που υπάρχουν σε σχολεία σε όλη την ΠΚΜ και σε όλες τις βαθμίδες και πήραμε τις κορυφαίες ανάγκες και τις εντάξαμε στο ΕΣΠΑ. Δίνουμε λύση, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, σε όλα τα έργα που είχαν μελέτες και ήταν έτοιμα να ενταχθούν. Λύνουμε προβλήματα δεκαετιών που δυστυχώς δεν είχε καταφέρει να λύσει η Πολιτεία”, τόνισε ο Περιφερειάρχης. Η εκτίμηση είναι ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί σταδιακά μέσα στην επόμενη διετία.

Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη συνολικά τα προηγούμενα χρόνια η ΠΚΜ αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους ολοκλήρωσε έργα και παρεμβάσεις σε 54 σχολικά συγκροτήματα για εξυπηρέτηση των αναγκών 13.000 μαθητών και στις 7 Περιφερειακές Ενότητες.

Ταυτόχρονα, εξόπλισε 351 ειδικά σχολεία , που εξυπηρετούν 4.000 παιδιά με αναπηρία. επίσης εξασφάλισε τα κονδύλια για να υποστηρίξει 14.000 γονείς στην Περιφέρεια με διάθεση θέσεων για παιδιά σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς και 450 γονείς παιδιών με αναπηρία.

“Τα παιδιά μας δεν μπορούν άλλο να στριμώχνονται μέσα σε ένα αυστηρό οικονομικό πλαίσιο”, υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης.

Είναι καθήκον όλων των βαθμίδων της πολιτείας να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν. Το κράτος πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή να νοιαστεί πραγματικά, να διαμορφώσει εθνική πολιτική για την Παιδεία που να είναι όμως αποτέλεσμα συνεννόησης, έξω από κομματικές αντιπαραθέσεις και ιδεοληψίες. Να εξασφαλίζει σύγχρονες υποδομές, διαδραστική εκπαίδευση πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, εργαστήρια για πειράματα, τόνισε μεταξύ άλλων ο ίδιος.

Γιατί δυστυχώς τα μόνα πειράματα που γίνονται σήμερα στην Παιδεία είναι πειράματα στις πολιτικές που εφαρμόζονται, πρόσθεσε, τονίζοντας ότι η ΠΚΜ θα συνεχίσει να αγωνίζεται για το θέμα και τα επόμενα χρόνια.

 

Προτάσεις από ΠΕΔ Κ-Μ

Για μια πολύ θετική προσπάθεια από την πλευρά της ΠΚΜ έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κ-Μ και δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, προσθέτοντας ότι για να δρομολογηθεί λύση για όλα τα προβλήματα πρέπει να τρέξουν παράλληλα και μια σειρά από άλλες προτάσεις, ενώ εξέφρασε τη διαμαρτυρία των δημάρχων για το γεγονός ότι ενώ επιδιώκουν διάλογο με την κυβέρνηση για το συγκεκριμένο θέμα “δεν βρίσκουν ευήκοον ου από την άλλη πλευρά”. Υποστήριξε επίσης ότι δεν υπάρχει επίσημη, κρατική, κυβερνητική πολιτική που να έχει γνωστοποιηθεί πανελλαδικά, να δημιουργηθεί ένα καλάθι πόρων και στη συνέχεια αφού διανεμηθούν τα χρήματα στις 13 Περιφέρειες να μπορέσει να υλοποιηθεί μια σοβαρή παρέμβαση προκειμένου οικόπεδα τα οποία διατρέχουν τον κίνδυνο να χαθούν.

Ο κ. Κυρίζογλου είπε ότι προτεραιότητα έχουν η περιοχές όπου υπάρχει διπλοβάρδια, στέγαση παιδιών σε κοντέινερ και σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα κτιριακό με παλιές κατασκευές, με κτίρια της ΜΟΜΑ δεκαετίας του ΄70 ή ακόμα και κατασκευασμένα λίγο μετά την Τουρκοκρατία. Όπως είπε, στον κεντρικό δήμο έχουμε πολλά διδακτήρια τα οποία θεωρούνται μη επαρκώς αξιόπιστα για τη στέγαση των μαθητών, ενώ ανέφερε ότι και στον Εύοσμο υπάρχουν προβλήματα με διπλοβάρδια και στέγαση σχολείου σε κοντέινερ. Το ένα σχολείο του Ευόσμου έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Περιφέρειας. Σύμφωνα με τον κ. Κυρίζογλου ωστόσο, υπάρχει και ένα ακόμη που “το έταξε ο πρωθυπουργός και δεν ξεκινάει”.

Προτείνεται επίσης επαναπροκήρυξη του ΣΔΙΤ Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς όπως τόνισε, ενώ προκηρύχθηκε και είχαμε και ανάδειξη αναδόχου κόπηκε.

Να γίνει διάθεση σημαντικού μέρους από το πρωτογενές πλεόνασμα της οικονομίας για κατοχύρωση μέσω απαλλοτριώσεων των απαραίτητων για την ανέγερση σχολικών κτιρίων αστικών εκτάσεων.

Στην επικείμενη αναδιάταξη, αναθεώρηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, εντός του 2019 να δημιουργηθεί και από εκεί ένα καλάθι πόρων. Αυτό μπορεί όπως είπε να γίνει αρκεί να υπάρχει “ισχυρή πολιτική βούληση”.

Επίσης, πρότεινε ο Οργανισμός “Κτιριακές Υποδομές” που είναι αρμόδιος για την ανέγερση σχολικών κτιρίων (διάδοχος ΟΣΚ) να προβεί, όπως με επιτυχία η προηγούμενη διοίκηση είχε κάνει, στη λήψη δανείου από την ΕΤΕπ με εγγύηση ελληνικού δημοσίου και να εφαρμόσει και αυτός ένα πρόγραμμα.

 

Για τα προβλήματα μεταφοράς

Ερωτηθείς σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν με τη μεταφορά των μαθητών, ο Περιφερειάρχης διευκρίνισε ότι ο ρόλος της περιφέρειας στο θέμα είναι δευτερεύοντας “να κάνει τον “τροχονόμο” ανάμεσα στην κυβέρνηση που νομοθετεί και δίνει τα χρήματα και στους μεταφορείς που παίρνουν τα χρήματα”, σημειώνοντας ότι το πρόβλημα βρίσκεται στην κακή νομολογία. “Οι νόμοι σήμερα δημιουργούν τεράστια προβλήματα. Ακόμη και σήμερα βλέπουμε απαράδεκτες εικόνες μαθητών που δεν έχουν μεταφορά για να πάνε στα σχολεία τους”, τόνισε ζητώντας από την κυβέρνηση να αναλάβει την ευθύνη και να φέρει τις τροποποιήσεις στο νόμο που πρέπει να φέρει. Εμείς ως ΠΚΜ κάνουμε παραπάνω και από αυτό που μπορούμε, τόνισε ο Περιφερειάρχης. Πάντως, σε ότι αφορά τους ελέγχους ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι τα δρομολόγια ελέγχονται αυστηρά από την ΠΚΜ.

Από την πλευρά του, ο κ. Κυρίζογλου σημείωσε ότι χρειάζεται ένα πιο ευέλικτο νομοθετικό πλαίσιο γιατί δεν έχουν όλες οι περιοχές τα ίδια προβλήματα.

 

“Κολλημένα τα ΣΔΙΤ”

Επίσης, τονίστηκε ότι αυτήν τη στιγμή κανέναν σχολείο δεν κατασκευάζεται μέσω ΣΔΙΤ. “Τα ΣΔΙΤ σχολείων, περιβαλλοντικών έργων, οδοποιίας, έχουν όλα κολλήσει”, τόνισε με έμφαση ο Περιφερειάρχης, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι κινείται σε δυο ταχύτητες και ζητώντας να ξεκολλήσουν τα ΣΔΙΤ.

“Λυπάμαι που το λέω αλλά η κυβέρνηση αυτή είναι δυο ταχυτήτων. Και δεν εξετάζω τα εθνικά θέματα, είναι δυστυχώς δυο ταχυτήτων και στα θέματα της ανάπτυξης”, είπε, αναφέροντας το παράδειγμα του έργου αλλαγής του φωτισμού σε όλη την Περιφέρεια για το οποίο η ΠΚΜ υπέβαλε ΣΔΙΤ πριν ένα χρόνο και τέσσερις μήνες στην κυβέρνηση, αλλά, όπως είπε, “κόλλησε” στο υπουργείο Εσωτερικών.

error: Content is protected !!