Πειραγμένα χιλιόμετρα σε μεταχειρισμένα ΙΧ – «Όλες οι παραβιάσεις γίνονται στην Ελλάδα»

 «Στα καινούρια αυτοκίνητα είναι πολύ δύσκολο και το κόστος είναι πολύ μεγάλο» είπε ο κ. Διονύσης Μπιτζιόπουλος

Του Δημήτρη Κετικίδη

Από την έντυπη έκδοση

«Τύπος Θεσσαλονίκης»

Περιορισμένο φέρεται να είναι το φαινόμενο των «πειραγμένων» χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, το οποίο όμως δείχνει να μην έχει εξαλειφθεί πλήρως. Με το νομικό πλαίσιο της χώρας να παραμένει σχετικά χαλαρό, αρκετά οχήματα φέρονται να φτάνουν στην αγορά με παραποιημένα κοντέρ.

Ο «Τύπος Θεσσαλονίκης» επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων Μακεδονίας κ. Διονύση Μπιτζιόπουλο ο οποίος τόνισε πως το συγκεκριμένο φαινόμενο, «άρχισε κάπως να φεύγει».

 «Το φαινόμενο εξακολουθεί να είναι συχνό, ωστόσο έναν χρόνο πριν ήταν πιο συχνό. Τα αυτοκίνητα εισαγωγής, πλέον είναι όλα στο σύστημα, και το συγκοινωνιών είναι υποχρεωμένο να χτυπήσει το πλαίσιο του αυτοκινήτου στο σύστημα και να δει τα χιλιόμετρα.

Αυτό σημαίνει ότι είναι δύσκολο να κατέβουν τα χιλιόμετρα κάτω από το ΚΤΕΟ. Αν φανούν πειραγμένα χιλιόμετρα, τότε δεν βγάζει πινακίδες. Αντιθέτως με τα leasing που υπάρχουν στην Ελλάδα, πριν το περάσουν ΚΤΕΟ, πηγαίνουν πειράζουν τα χιλιόμετρα και μετά πάνε για ΚΤΕΟ ή σέρβις. Το φαινόμενο των γυρισμένων χιλιομέτρων, άρχισε κάπως να φεύγει. Στη Γερμανία αν παραβιάσεις τα χιλιόμετρα ο νόμος προβλέπει φυλάκιση. Όλες οι παραβιάσεις χιλιομέτρων γίνονται στην Ελλάδα, όχι στο εξωτερικό» είπε.

Ο κ. Μπιτζιόπουλος αναφέρθηκε και στο αν είναι συγκεκριμένοι οι τύποι των αυτοκινήτων αλλά και οι αγορές που εντοπίζεται το πρόβλημα λέγοντας:

 «Από τη Γερμανία π.χ. είναι πολύ δύσκολο να φέρεις αυτοκίνητο με παραβιασμένα χιλιόμετρα.

Τα περισσότερα είναι από Βουλγαρία επειδή τα κατεβάζουν σαν πρώτη στάθμευση, για να κάνουν τις παραβιάσεις που θέλουν να κάνουν. Όταν θέλουν κάνουν κάποια μετάλλαξη τα πάνε μέσω Βουλγαρίας. Όλα τα βουλγαρικά κατά 99% είναι τρακαρισμένα ή με γυρισμένα χιλιόμετρα» ανέφερε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στα καινούρια αυτοκίνητα είναι πολύ δύσκολο να πειράξει κανείς τα χιλιόμετρα.

 «Στα καινούρια αυτοκίνητα είναι πολύ δύσκολο και το κόστος είναι πολύ μεγάλο. Στα μικρά αυτοκίνητα είναι γύρω στα 100€ κάποιοι που δουλεύουν με μικρά αυτοκίνητα το κάνουν.

Αυτός που θέλει να το κάνει, το κάνει. Πριν περάσουν το ελληνικό ΚΤΕΟ πάνε πρώτα και κατεβάζουν τα χιλιόμετρα.

Φαίνεται π.χ. ότι μπορεί να γράφει 100.000 και τα πάει στα 120.000 αντί για τα 170.000 που μπορεί να ήταν τα πραγματικά, και έτσι κερδίζει στην τιμή.

Τα αυτοκίνητα στο εξωτερικό δεν είναι τόσο “κουρασμένα” όσο στην Ελλάδα. Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο κάνει 200 χιλιόμετρα στην Ελλάδα, θα σβήσει και θα πάρει μπρος πολλές φορές ή μπορεί να κάνει πολλά χιλιόμετρα σε δύσκολους δρόμους» τόνισε χαρακτηριστικά.

Είναι όμως αυστηρό το νομικό πλαίσιο στη χώρα;

 «Όλες οι ποινές που υπάρχουν, στην ουσία δεν είναι ποινές. Η νομοθεσία δεν είναι τόσο αυστηρή που σημαίνει ότι επιτρέπει στον κόσμο να το κάνουν. Στη Γερμανία π.χ. που είχα μαγαζί, αν το έκανα θα έμπαινα στη φυλακή, διότι εκεί είναι κακούργημα. Εδώ δεν το έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο. Το νομικό πλαίσιο πρέπει να γίνει πιο αυστηρό» τόνισε.

Σχετικά με το αν υπάρχει τρόπος να καταπολεμηθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα, ο κ. Μπιτζιόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στο online σύστημα.

 «Μπορεί να βοηθήσει το online σύστημα, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Όταν κάποιος κάνει μια ασφάλεια, δηλώνει τα χιλιόμετρα. Όταν ασφαλιστεί το αυτοκίνητο, θα πρέπει τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν online. Δεν γίνεται π.χ. να έχω 70.000 χιλιόμετρα και μετά από λίγους μήνες 100.000 χιλιόμετρα και να μην το γράφει αυτό στο ασφαλιστήριο.

Αυτοκίνητο χωρίς ΚΤΕΟ μπορεί να δει κάποιος, ανασφάλιστο όμως όχι. Σε κάθε ανανέωση της ασφάλειας να ενημερώνεις για τα χιλιόμετρα» δήλωσε.

Η κουβέντα πήγε και στην πορεία της αγοράς μεταχειρισμένων τα επόμενα χρόνια, με τον πρόεδρο του Σωματείου να αναφέρει:

 «Κάποια στιγμή είχαμε συνάντηση με έναν πολιτικό για κάποια προβλήματα. Για να βγάλεις πινακίδες τώρα, θέλει να έχεις δήλωση αύξησης οχήματος (ΔΑΟ) θα πρέπει να έχεις π.χ. τα βιβλία τα γερμανικά, να έχεις ΚΤΕΟ σε ισχύ πρωτότυπο, πιστοποιητικό συμμόρφωσης, τιμολόγιο και το τιμολόγιο πρέπει να ακολουθείται με το έμβασμα στον έμπορο. Αν δεν το έχεις, το αμάξι δεν μπορεί να εκτελωνιστεί. Στα leasing όμως που είναι στην Αθήνα δεν ζητούν τίποτα. Με είπε κάποιος πολιτικός ότι κάποια στιγμή με τις νομοθεσίες που υπάρχουν, θα παραμείνουν μόνο οι αντιπροσωπείες με τα καινούρια αμάξια».

Τέλος, ο κ. Μπιτζιόπουλος έκανε αναφορά και στον αθέμιτο ανταγωνισμό λόγω των τελωνείων, σχολιάζοντας ότι «είμαστε η μοναδική χώρα που πληρώνει τελωνείο».

 «Υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός επειδή είμαστε η μοναδική χώρα της ΕΕ που έχουμε τελωνείο. Δεν υπάρχει αλλού, δεν πληρώνεις πουθενά τελωνείο. Τα έχουν πολύ μπερδεμένα τα τελωνεία και μπορεί να πληρώσεις πολύ μεγάλο τελωνείο όπως πχ 12.000€. Αυτήν τη στιγμή πληρώνουμε πρόστιμο στην Ε.Ε. επειδή έχουμε τελωνεία, αλλά ο εισπρακτικός τομέας στα τελωνεία είναι πιο μεγάλος από αυτά που δίνουν στο πρόστιμο.

Εγώ ένα αυτοκίνητο που το πουλάω 20.000€ σημαίνει ότι αγοράστηκε 10 από έξω. Είχε έξοδα μέχρι να φτάσεις το μαγαζί, είχε 5.000€ τελωνείο και πωλείται γύρω στα 20. Στην ουσία κάνει 10 και όχι 20 και όλο αυτό το φορτώνεται ο πολίτης. Αν δεν είχα το τελωνείο θα το έδινα πιο κάτω. Έτσι αναγκάζουν τους ανθρώπους να παίρνουν αυτοκίνητα σκοτώστρες» είπε.