Αύξηση 30% στις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων- απογειώθηκαν οι εξαγωγές βαμβακιού το πρώτο τρίμηνο

Αύξηση σε διψήφιο ποσοστό συνέχισαν να παρουσιάζουν τον Μάρτιο οι εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), συνολικά το πρώτο τρίμηνο ήταν άκρως δυναμικό για τις πωλήσεις του κλάδου στο εξωτερικό.

Τον Μάρτιο κατεγράφη αύξηση 11,4%, ύστερα από άλμα 39,8% το πρώτο δίμηνο. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων ανήλθε στα 235 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 29,7% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2018 που ήταν 182 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι την διετία 2017-2018 οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν αθροιστικά αύξηση 25%.

Ελαφρά αυξημένες κατά 3,1% ήταν οι εξαγωγές και της κλωστοϋφαντουργίας οι οποίες ανήλθαν σε 104 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή άνοδος καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού. Η αξία των εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του 2019 ανήλθε σε 188 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 83%.

Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψε αύξηση 36,9% το πρώτο τρίμηνο του 2019. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 528 εκατ. ευρώ έναντι 386 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2018.

Αύξηση καταγράφηκε και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 17% το α’ τρίμηνο ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 2,5%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τρίμηνο ανήλθε σε 716 εκατ. ευρώ.

Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο τρίμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 10,7%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 9,6%. Όπως διαπιστώνεται η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών.

naftemporiki.gr