Διάπορος – Χαλκιδική: Καμπανάκι κινδύνου για τις ενοικιάσεις σκαφών σε άτομα χωρίς εμπειρία

Υπερβολικές ταχύτητες, «ζογκλερισμοί» ανάμεσα σε λουόμενους, παντελής άγνοια των κανόνων ασφαλείας και προπάντων αδιαφορία από τους ενοικιαστές ταχύπλοων σκαφών είναι μόνον μερικές από τις εικόνες που περιγράφουν όσοι επισκέπτονται το τελευταίο διάστημα τον Διάπορο, στη Χαλκιδική.
Τα καταγάλανα, ήρεμα νερά του Διαπόρου, που έχει χαρακτηριστεί ως το «εξωτικό» νησάκι της Χαλκιδικής και αυτό το διάστημα σφύζει από ζωή, μετατρέπονται σε παγίδα κινδύνου για νεαρά άτομα που νοικιάζουν, χωρίς, συνήθως, καμία εμπειρία, σκάφη, καταναλώνουν ποσότητες αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εκδρομής τους με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένοι στην όποια …στραβοτιμονιά και αβλεψία, τόσο οι ίδιοι, όσο και οι λουόμενοι στην περιοχή.
Εκτιμάται πως φέτος η ζήτηση από νεαρές παρέες για την ενοικίαση ταχύπλοων στην περιοχή έχει αυξηθεί κατά 25% με 30% σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα ο αριθμός των σκαφών, που πλέουν γύρω από τον Διάπορο, σε μια έκταση 3,2 τ.χλμ, τα Σαββατοκύριακα να φτάνει ακόμη και τα 700. Η ενοικίαση των σκαφών από τις 55 επιχειρήσεις που εδρεύουν στη Βουρβουρού, γίνεται από τις 10.00 μέχρι τις 18.00.
Αν και τα ατυχήματα στην περιοχή είναι συχνό φαινόμενο κάθε καλοκαίρι, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ζητούν τη άμεση λήψη μέτρων προκειμένου να μη θρηνήσουμε θύματα κάνοντας, μάλιστα, αναφορά στα πρόσφατα ατυχήματα αλλά και στον τραγικό θάνατο που είχε βρει τον Αύγουστο του 2021, ένας 26χρονος στην περιοχή, όταν τραυματίστηκε θανάσιμα στο λαιμό από προπέλα λέμβου που είχε νοικιάσει μαζί με άλλους φίλους του.
Ανεξέλεγκτη κατάσταση
Για ανεξέλεγκτη κατάσταση κάνει λόγο ο Μανώλης Τυφόξυλος, μέλος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής (ΣΙΕΠΑ) επισημαίνοντας «πως τα ατυχήματα φέτος έχουν αυξηθεί, ενώ είναι θέμα χρόνου να συμβούν και άλλα. Δεν είναι λογικό να δίνεται η δυνατότητα ενοικίασης ταχύπλοων σκαφών σε ανθρώπους άπειρους που αναπτύσσουν υπερβολικές ταχύτητες, επιδίδονται σε επικίνδυνους ελιγμούς και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, ενώ κάνουν ακόμη και χρήση κάνναβης. Πολλές φορές ναυλώνουν τις βάρκες τέσσερα άτομα και στη διαδρομή, εν άγνοια των επιχειρηματιών που τους τις έχουν νοικιάσει, ανεβάζουν και άλλους φίλους τους με αποτέλεσμα να είναι υπεράριθμοι. Κάθε ταχύπλοο έχει το δικό του πρωτόκολλο».
Σύμφωνα με τον κ. Τυφόξυλο «πρέπει να μπει ένα φραγμός στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Το βασικό είναι να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε μια παρέα να νοικιάσει μια τέτοια βάρκα χωρίς να απαιτείται δίπλωμα χειριστή, αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει να κινούνται με μηχανές 30 ίππων. Μέσα στο Διάπορο όπου δεν υπάρχει κυματισμός, με αυτή την υποδύναμη οι βάρκες μπορούν να αναπτύξουν έως και 25 μίλια την ώρα, πολύ υψηλή ταχύτητα όταν οι χειριστές είναι ανίδεοι».
Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες του κλάδου, που δηλώνουν άκρως ανήσυχοι για την κατάσταση, «θα πρέπει να οριστεί, βάσει νομοθεσίας, η ενοικίαση βαρκών με μικρότερη υποδύναμη, με μηχανές 15 αλόγων, οι οποίες είναι περισσότερο ελεγχόμενες και διαχειρίσιμες από άπειρα άτομα, να απαγορευτούν οι ελιγμοί, ενώ καταλυτικής σημασίας για την ασφάλεια όλων είναι η διενέργεια από τις λιμενικές αρχές συχνών αλκοτέστ σε όσους νοικιάζουν τέτοιες βάρκες, κάτι που σήμερα δεν γίνεται».
Πηγή: voria.gr