ΕΟΤ: Έρχεται ψηφιακή πύλη πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του ταξιδιώτη

Τι είπε σε εκδήλωση στη Philoxenia ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Ανδρέας Φιορεντίνος

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι καταλύτης για την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού, γιατί κάνει το ταξίδι πιο απρόσκοπτο και ποιοτικό, από την αναζήτηση μέχρι την εμπειρία στον προορισμό, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Ανδρέα Φιορεντίνο.

 «Είναι σαφές ότι η ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας, των ψηφιακών δεξιοτήτων και συνολικά η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας, μπορεί και έχει οδηγήσει σε αύξηση κρατήσεων, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, δυνατότητα πρόσβασης σε διεθνείς αγορές, αλλά και σε ανθεκτικότητα σε κρίσεις όπως πχ πανδημίες, μεταβολές ζήτησης λόγω φυσικών φαινομένων κλπ. Παράλληλα και καθώς αυξάνεται ραγδαία η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, η ενσωμάτωση των ψηφιακών λειτουργιών στο marketing που αποτελεί και τη βασική αποστολή του ΕΟΤ, είναι θεμελιώδους σημασία για τον Οργανισμό μας, ιδιαίτερα όταν οι μελέτες καταδεικνύουν ότι οι μισοί από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως κάνουν χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τον σχεδιασμό και την κράτηση των ταξιδιών τους, τάση που φαίνεται ότι θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια» ανέφερε, μιλώντας σε εκδήλωση στη Philoxenia.

Αναφερόμενος στο έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΕΟΤ» για το οποίο έχουν δεσμευτεί 7,5 εκατ. ευρώ, ο κ. Φιορεντίνος τόνισε ότι έχει ορίζοντα παράδοσης τον Απρίλιο 2026. Στο πλαίσιό του θα αναπτυχθούν, μεταξύ άλλων, μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα που θα λειτουργεί ως ενιαία πύλη έμπνευσης, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του ταξιδιώτη σε όλα τα στάδια του ταξιδιού του, με καταγραφή και όλων των τουριστικών δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων ανά προορισμό και ενοποίηση δεδομένων από όλη τη χώρα σε ένα ενιαίο οικοσύστημα πληροφοριών.

Ξεχωριστό έργο θα επικεντρώνεται στην ψηφιοποίηση του Ιστορικού Αρχείου του ΕΟΤ και στη δημιουργία ψηφιακών θεματικών διαδρομών και εμπειριών, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες (AR/VR).

 «Μέσω της διάσωσης και ψηφιοποίησης πολύτιμου ιστορικού υλικού -όπως αφίσες, φωτογραφίες και έντυπο υλικό- θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό αποθετήριο και διαδραστικό Μουσείο Τουρισμού, προσβάσιμο στο κοινό και την επιστημονική κοινότητα. Παράλληλα, θα αναπτυχθούν θεματικές διαδρομές (πχ Δρόμοι του Κρασιού, Βυζαντινή Ελλάδα, κάστρα, φρούρια, ελληνική παράδοση,) και εμβυθιστικές εμπειρίες (πχ περίπατος σε κυκλαδίτικα σοκάκια, γεύμα στο ηλιοβασίλεμα δίπλα από τη θάλασσα, ανάβαση στον Όλυμπο), που θα συνδέουν την ιστορία του ελληνικού τουρισμού με το παρόν, προβάλλοντας τη χώρα ως πολιτιστικό και βιωματικό προορισμό υψηλής ποιότητας».

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Φιορεντίνο, θα αναπτυχθεί ένα καινοτόμο ψηφιακό οικοσύστημα με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης 2ης γενιάς, που θα προσφέρει εξατομικευμένες πληροφορίες και υπηρεσίες σε κάθε ταξιδιώτη- επισκέπτη της Ελλάδας, καλύπτοντας όλα τα στάδια του ταξιδιού του, από το στάδιο του ονείρου και της οργάνωσης έως τη διαμονή και το διαμοιρασμό της εμπειρίας.

 «Μέσω της νέας διαδικτυακής πύλης (visitgreece.gr) και της αναβαθμισμένης εφαρμογής VisitGreece App, το σύστημα θα παρέχει περιεχόμενο σε πολλές γλώσσες, διαθέσιμο και εκτός σύνδεσης. Θα υποστηρίζεται από μηχανισμούς AI, chatbots και Push notifications, προσφέροντας προσωποποιημένες προτάσεις καθώς και εργαλεία όπως διαδραστικούς χάρτες, και υπηρεσίες ταξιδιωτικού βοηθού» εξήγησε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ