Έρχονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης και εκπαίδευσης οδηγών

Μέσα στην επόμενη χρονιά η εφαρμογή των αλλαγών, ενώ τις ανακοινώσεις θα κάνει ο κ. Κυρανάκης – Στα 17 σπεύδουν να βγάλουν δίπλωμα οι νέοι οδηγοί, αναφέρει η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης

*Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση

“Τύπος Θεσσαλονίκης”

Αλλαγές σχεδιάζονται στον τρόπο εκπαίδευσης και εξέτασης νέων οδηγών. Τις σχετικές ανακοινώσεις θα κάνει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Όπως ανέφερε στο «ΤyposThes» η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης κυρία Έφη Λέντζιου: «θα αλλάξει ο τρόπος εξετάσεων και θα γίνει πιο δίκαιος, πιο σωστός και αξιοκρατικός. Θα περάσουμε σε ένα άλλο επίπεδο. Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από τον κ. Κυρανάκη. Σκεφτείτε πως πχ εγώ έδωσα εξετάσεις για το δίπλωμά μου το 1985. Μέχρι και σήμερα ο τρόπος εξέτασης παραμένει ο ίδιος. Τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει. Πχ εγώ οδηγούσα τότε ένα αυτοκίνητο 1100 κυβικά με 4 ταχύτητες. Πλέον μιλάμε για άλλη τεχνολογία και για διαφορετικά αυτοκίνητα. Δεν πρέπει να εξετάζεται ο υποψήφιος οδηγός μόνο πχ αν μπορεί να στρίβει αριστερά ή δεξιά, στο παρκάρισμα ή στην οπισθογωνία. Αλλά σε κανονικές συνθήκες. Να μπορεί πχ να ανεβάζει ταχύτητα για να αλλάξει λωρίδα. Η αλλαγή του τρόπου των εξετάσεων αλλά και της εκπαίδευσης ήταν ένα πάγιο αίτημα του κλάδου μας. Βρήκαμε θετική ανταπόκριση στον νέο υφυπουργό».

Η ίδια είναι και ιδιοκτήτρια σχολής οδηγών στη Θεσσαλονίκη, και εκτίμησε πως θα υπάρξει μεταβατικό στάδιο και ότι η εφαρμογή θα ξεκινήσει εντός του επόμενου έτους.

Από τα 17 αποφασίζουν να βγάλουν δίπλωμα

Αναφορικά με τον ενδιαφέρον νέων οδηγών για να βγάλουν δίπλωμα μας είπε πως «πλέον όλο και περισσότεροι 17άρηδες έρχονται στις σχολές. Η νομοθεσία το επιτρέπει, έχοντας φυσικά και την συγκατάθεση των κηδεμόνων τους. Είναι μια τάση που εκτιμούμε ότι συνδέεται με την ενηλικίωση και την ωριμότητα. Και οι γονείς θέλουν να ξεμπερδέψουν ώστε πριν πάνε τα παιδιά τους για σπουδές, να έχουν δίπλωμα. Η σκέψη είναι με την συνοδευτική οδήγηση μέχρι τα 18 του να μπορέσει να προετοιμαστεί ο νέος οδηγός καλύτερα, πριν μπορέσει να πάρει κανονικά μόνος του το αυτοκίνητο.

Οπότε έτσι οι γονείς θα είναι πιο σίγουροι ότι τα παιδιά τους θα μάθουν να οδηγούν καλύτερα».

Σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά σχολίασε πως «σε κάθε αντικείμενο εργασίας υπάρχει το σωστό και το λάθος. Σαφώς και υπάρχουν πολύ καλά γραφεία που ασχολούνται με την εκπαίδευση και την εκμάθηση του οδηγού σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Προετοιμάζουν τους νέους οδηγούς για το δρόμο. Ο δάσκαλος πρέπει να περάσει στον μαθητή την σωστή εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. Όμως η εμπειρία αποκτάται με την καθημερινή τριβή στους δρόμους. Αν είσαι σωστός χειριστής και ξέρεις να εφαρμόσεις τον Κ.Ο.Κ. θα είναι πιο εύκολο να οδηγήσεις και να αποφύγεις ατυχήματα. Οι εγωισμοί δεν χωρούν στο τιμόνι. Και πρέπει πάντα να προνοείς μην σου παραβιάσουν την προτεραιότητα. Υπάρχουν αρκετοί κακοί οδηγοί στους δρόμους που δεν θα έπρεπε να έχουν δίπλωμα. Μετά είναι και θέμα συνείδησης του κάθε οδηγού. Πάντα λέω στους μαθητές μου ότι το αυτοκίνητο είναι ένα όπλο. Το θέμα πώς θα το χρησιμοποιήσεις».

Γυναίκες στο τιμόνι

Αναφορικά με τους μεγαλύτερους σε ηλικία μαθητές η κυρία Λέντζιου σχολίασε πως συνήθως είναι γυναίκες που για κάποιο λόγο πχ δημιουργία οικογένειας δεν είχαν προλάβει να βγάλουν δίπλωμα και το αποφασίζουν λίγο αργότερα ή όταν βρεθούν σε ανάγκη.

Τέλος αναφορικά με το κόστος είπε πως «γίνεται μια προσπάθεια να είναι παρόμοιες οι τιμές ανά νομό, ωστόσο κάθε σχολή μπορεί να βάλει τις δικές τις τιμές» και πρόσθεσε ότι «το κόστος για να μάθει κανείς οδήγηση είναι χαμηλό με τα δεδομένα της εποχής».