Κ. Μάλαμα: Χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά ακόμα και μετά την β’ φάση προσλήψεων

Κοινοβουλευτική ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσε η Κυριακή Μάλαμα σε σχέση με τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν, ακόμα και μετά την β΄φάση των προσλήψεων αναπληρωτών. Κενά που αφορούν και στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στο πρόγραμμα του ολοήμερου και στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη. Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, από τα 26.367 κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό που είχαν δηλωθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, 15.351 παραμένουν ακάλυπτα. Πρόκειται για ελλείψεις που αφορούν και τη Γενική Εκπαίδευση (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές ειδικοτήτων) και την Ειδική Αγωγή (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, σχολικοί νοσηλευτές, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό).
Στο πλαίσιο αυτό η Κυριακή Μάλαμα καλεί το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει :
Πρώτον : Ποια είναι η αναλυτική κατανομή ανά βαθμίδα, ειδικότητα και περιοχή.
Δεύτερον : Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να προχωρήσει σε άμεση κάλυψη των κενών αυτών και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής.
Τρίτον : γιατί δεν προχωράει σε μόνιμους διορισμούς, ώστε να σταματήσει η διαρκής ομηρία των αναπληρωτών και η χρόνια υποστελέχωση;
Τέταρτον : Θα δημοσιοποιήσει το Υπουργείο αναλυτικούς πίνακες κενών μετά τη Β΄ φάση, ώστε να υπάρξει διαφάνεια και αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνίας;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου 2025
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κυρία Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: Χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων
Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί έγκαιρης και πλήρους στελέχωσης, στις 25 Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη Β΄ φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών: 9.445 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Γενική και την Ειδική Αγωγή, καθώς και 1.556 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ), δηλαδή σύνολο 11.001 προσλήψεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους συγκεντρωτικούς πίνακες κενών που δημοσίευσε ο εκπαιδευτικός Τύπος, από τα 26.367 κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό που είχαν δηλωθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, 15.351 παραμένουν ακάλυπτα. Πρόκειται για ελλείψεις που αφορούν:
Τη Γενική Εκπαίδευση (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές ειδικοτήτων).
Την Ειδική Αγωγή (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, σχολικοί νοσηλευτές, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό).
Επειδή η κατάσταση αυτή σημαίνει ότι χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα ξεκίνησαν και συνεχίζουν τη σχολική χρονιά χωρίς εκπαιδευτικούς, με κενά στην παράλληλη στήριξη, με υπολειτουργία τμημάτων και με γονείς που αναγκάζονται να καλύπτουν ανάγκες από την τσέπη τους.
Επειδή πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή που υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο και παραβιάζει κατάφωρα το συνταγματικό δικαίωμα στην ισότιμη εκπαίδευση.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από τον εκπαιδευτικό Τύπο μετά τη Β΄ φάση παραμένουν ακάλυπτα 15.351 κενά. Επιβεβαιώνει το Υπουργείο τον αριθμό αυτό και ποια είναι η αναλυτική κατανομή ανά βαθμίδα, ειδικότητα και περιοχή;
Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να προχωρήσει σε άμεση κάλυψη των κενών αυτών (π.χ. με νέα φάση προσλήψεων ή άλλες ενέργειες) και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής;
Γιατί δεν προχωράτε σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, ώστε να σταματήσει η διαρκής ομηρία των αναπληρωτών και η χρόνια υποστελέχωση;
Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει διασφαλιστεί η άμεση κάλυψη των μαθητών και μαθητριών που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης, ειδικών παρεμβάσεων και υποστήριξης από το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό — με αποτέλεσμα να παραμένουν για μήνες χωρίς τον κατάλληλο εκπαιδευτικό ή ειδικό — για ποιο λόγο το Υπουργείο δεν έχει επιλύσει το πρόβλημα και ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να πάψει αυτή η απαράδεκτη καθυστέρηση;
Θα δημοσιοποιήσει το Υπουργείο αναλυτικούς πίνακες κενών μετά τη Β΄ φάση, ώστε να υπάρξει διαφάνεια και αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνίας;
Η ερωτούσα βουλευτής
Μάλαμα Κυριακή