Οι 10 πλουσιότεροι πιλότοι στην ιστορία της Formula 1

Είναι γνωστό ότι η Formula 1 είναι ένα από τα πιο επικερδή αθλήματα στον κόσμο. Οι χορηγοί δίνουν τεράστια ποσά για να διαφημιστούν, οι μισθοί για όσους εργάζονται εκεί είναι μεγάλοι και μόνο η κατασκευή ενός μονοθέσιου κοστίζει εκατομμύρια. Ωστόσο αυτοί που παίρνουν τα περισσότερα χρήματα είναι οι οδηγοί οι οποίοι βάζουν σε ρίσκο τη ζωή τους για 24 Σαββατοκύριακα τη σεζόν.

Για παράδειγμα ο Λάντο Νόρις κερδίζει περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια για να οδηγεί για την McLaren και ο Τσαρλς Λεκλέρ λαμβάνει 34 εκατομμύρια δολάρια από την Scuderia Ferrari. Οι συγκεκριμένοι είναι δυο από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς αλλά ακόμα δεν έχουν καταφέρει να κατακτήσουν τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο. Αυτό σημαίνει ότι αυτοί που ήδη έχουν κατακτήσει τίτλους «παίζουν» σε υψηλότερα επίπεδα αμοιβών.

Ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής, Μαξ Φερστάπεν λαμβάνει 55 εκατομμύρια δολάρια από την Red Bull. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σερ Λιούις Χάμιλτον αμείβεται με 45 εκατομμύρια δολάρια από την Mercedes το 2024 και αναμένεται να κερδίζει 100 εκατομμύρια δολάρια από την Ferrari στην οποία θα μεταγραφεί το 2025 (συμπεριλαμβανομένων των μπόνους και των χορηγιών).

Οι οδηγοί προχωρούν σε διάφορες επενδύσεις κατά τη διάρκεια της καριέρας του, εκτοξεύοντας την καθαρή τους αξία. Το GQ έφτιαξε μια λίστα με τους 10 πλουσιότερους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1.

10. Άλαν Προστ – Καθαρή αξία: 100 εκατομμύρια δολάρια

Ο Άλαν Προστ είναι τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με τα περισσότερα κέρδη του να προέρχονται από την εποχή που ήταν ενεργός πίσω από το τιμόνι. Συγκεκριμένα ξεκίνησε να τρέχει το 1980 και παρέμεινε, ως οδηγός, στην F1 έως το 1993. Τα χρήματα που έβγαλε όλα αυτά τα χρόνια είναι αρκετά για να τον βάλουν στην πρώτη δεκάδα. Ο Προστ κατέκτησε τους τίτλους του τις σεζόν 1985,1986,1989 και 1993, ενώ στην ιστορία έχει μείνει η κόντρα του με τον αδικοχαμένο Άιρτον Σένα.

9. Έντι Ιρβάιν – Καθαρή αξία: 122 εκατομμύρια δολάρια

Κερδίζοντας 50 εκατομμύρια δολάρια για τα τρία χρόνια που οδήγησε για την Ferrari τη δεκαετία του 90, ο Ιρβάιν επένδυσε σε ακίνητα, απ’ όπου προέρχεται πλέον το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του.

Ο Ιρβάιν έκανε το ντεμπούτο του το 1993 και οδήγησε στην F1 μέχρι το 2002 όταν και αποσύρθηκε. Τα τελευταία χρόνια έτρεχε με τα χρώματα της Jaguar Racing. Η καλύτερη του σεζόν ήταν το 1999, όταν τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα οδηγώντας για την Ferrari.

8. Μάριο Αντρέτι – Καθαρή αξία: 132 εκατομμύρια δολάρια

Ο Αμερικανός είναι ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία που έχει κερδίσει αγώνα στη Formula 1, το Nascar, το IndyCar, το Daytona 500 και το World Sportscar Championship. Εκτός από τον σεβασμό για τα επιτεύγματα του, ο Αμερικανός έχει κερδίσει και ένα σορό λεφτά. Η καλύτερή στιγμή του ήρθε το 1978 όταν κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών στην F1 με την ομάδα της Lotus.

Μετά το τέλος της καριέρας του παρέμεινε στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχοντας δικές του ομάδες στις ΗΠΑ. Μάλιστα, πρόσφατα έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για να «μπει» στην F1 αλλά οι συζητήσεις με τις άλλες ομάδες δεν είχαν θετική κατάληξη.

7. Σεμπάστιαν Φέτελ – Καθαρή αξία: 143 εκατομμύρια δολάρια

Ο Γερμανός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής έτρεξε για λογαριασμό της Red Bull (και των δυο ομάδων της), της Ferrari και αποσύρθηκε στην Aston Martin. Κέρδιζε 50 εκατομμύρια το χρόνο στα τρία χρόνια που ήταν στην Ιταλική ομάδα, ενώ λάμβανε 20 εκατομμύρια το χρόνο από την Aston Martin.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της καριέρας του, είχε σημαντικές χορηγικές συμφωνίες με τη Shell και την Casio. Αγωνιστικά πάντως, τα καλύτερα χρόνια της καριέρας του ήταν αυτά στην Red Bull με την οποία κατέκτησε τέσσερα πρωταθλήματα και ήταν το «εισιτήριο» για τα μεγάλα μελλοντικά του συμβόλαια.

6. Τζένσον Μπάτον – Καθαρή αξία: 150 εκατομμύρια δολάρια

Ο Βρετανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδιζε, σύμφωνα με πληροφορίες, 17 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο κατά τη διάρκεια της θητείας του στην McLaren. Σήμερα εργάζεται ως σχολιαστής για το Sky Sports F1 και έχει ένα χαρτοφυλάκιο επενδύσεων σε ακίνητα στη Μεγάλη Βρετανία και το Μπαχρέιν.

Το μοναδικό του πρωτάθλημα ήρθε το 2009, μια χρονιά ορόσημο για την F1, με την ομάδα της Brown GP. Αποσύρθηκε από την F1 το 2017.

5. Κίμι Ραϊκόνεν – Καθαρή αξία: 185 εκατομμύρια δολάρια

Ο «The Iceman» περιλαμβανόταν στη λίστα του Forbes με τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές το 2015, λαμβάνοντας 27 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στο απόγειο της καριέρας του έφτασε να κερδίζει περισσότερα από 45 εκατομμύρια δολάρια.

Όπως και σε άλλες περιπτώσεις αυτής της λίστας, ο Ραϊκόνεν επένδυσε σε ακίνητα στην Ταϊλάνδη και τη Φινλανδία, κάτι που το βοήθησε να αυξήσει την περιουσία του. Το μοναδικό πρωτάθλημα που κατέκτησε ήταν με την Ferrari το 2007, το τελευταίο της ομάδας μέχρι και σήμερα, και τελικά αποσύρθηκε το 2021 οδηγώντας για την Alfa Romeo Sauber (σήμερα Stake F1 Team Kick Sauber) .

4. Νίκι Λάουντα – Καθαρή αξία: 200 εκατομμύρια δολάρια

Ο Νίκι Λάουντα ήταν τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατά τη διάρκεια της καριέρας του οδηγώντας τόσο για την Ferrari, όσο και για την McLaren. Ίδρυσε και τελικά πούλησε δυο αεροπορικές εταιρείες, βοήθησε στο χτίσιμο της εργοστασιακής ομάδας της Mercedes F1, και έκανε πολλές εμφανίσεις στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.

Τα πρωταθλήματα του ήρθαν το 1975, το 1977 και, τέλος, το 1984. Στη συνέχεια αποσύρθηκε μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 1985.

3. Φερνάντο Αλόνσο – Καθαρή αξία: 264 εκατομμύρια δολάρια

Σε μια μεγάλη και λαμπρή καριέρα, ο Ισπανός δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, έχει αγωνιστεί για τις Minardi, Renault (Alpine), McLaren, Ferrari και Aston Martin. Φέρεται να έβγαζε 30 εκατομμύρια το χρόνο την εποχή που ήταν στην McLaren και την Alpine και τώρα αμείβεται με 18 εκατομμύρια δολάρια στην Aston Martin στα 43 του χρόνια.

Ο Αλόνσο κατέκτησε τους δυο τίτλους του το 2005 και 2006 αγωνιζόμενος με τα χρώματα της Renault. Εκείνη την εποχή ήταν πραγματικά κυρίαρχος καθώς σε 37 Grand Prix τερμάτισε στο βάθρο 29 φορες.

2. Λιούις Χάμιλτον – Καθαρή αξία: 300 εκατομμύρια δολάρια

Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς της F1, αν όχι ο καλύτερος. Οι 105 νίκες, οι 197 παρουσίες στο βάθρο, οι 7 παγκόσμιοι τίτλοι και μια σειρά από ρεκόρ «μιλούν» από μόνα τους. Για το 2024 θα λάβει 45 εκατομμύρια δολάρια από την Mercedes αλλά θα δει το…μισθό του να φτάνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια από το 2025 όταν και θα μετακομίσει στη Ferrari.

Ο Βρετανός έχει πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες εκτός F1, συμπεριλαμβανομένης μιας μάρκας ρούχων και του μη αλκοολούχου ποτού Agave. Δύσκολα κάποιος άλλος πιλότος θα μπορέσει να εκδθρονύσει τον Χάμιλτον από τη δεύτερη θέση της λίστας. Πιο πιθανό σενάριο είναι να γίνει κάποια στιγμή εκείνος το νούμερο ένα.

1. Μίκαελ Σουμάχερ – Καθαρή αξία: 600 εκατομμύρια δολάρια

Ο πλουσιότερος οδηγός στην ιστορία της F1 είναι ένας επίσης 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Πρόκειται φυσικά για τον Μίκαελ Σουμάχερ που έχει μια περιουσία αντάξια της επίδρασης που είχε η παρουσία του στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο «Σούμι» αποσύρθηκε ως οδηγός της Ferrari το 2006, αλλά τελικά επέστρεψε στην ενεργό δράση για λογαριασμό της Mercedes το 2010. Με τη Γερμανική ομάδα αγωνίστηκε για 3 σεζόν και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έλαβε μια υπέρογκη αμοιβή για να επιστρέψει στις πίστες.

www.economistas.gr