Οι 25 προτάσεις της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση

Τους λόγους για τους οποίους η Νέα Δημοκρατία προκρίνει την ηλεκτροκίνηση περιέγραψε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του σχετικού προγράμματος της ΝΔ την Τρίτη.

Αναλυτικά, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε τον κίνδυνο η Ελλάδα να βρεθεί στη δεύτερη ή στην τρίτη ταχύτητα της μεγάλης τεχνολογικής επανάστασης που συντελείται σήμερα.

Ο κ. Μητσοτάκης εξήγησε ότι «μας ενδιαφέρει η ηλεκτροκίνηση για 3 βασικούς λόγους:

» Ο πρώτος είναι ο προφανής πως θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου

» Ο δεύτερος έχει να κάνει με την βελτίωση της ποιότητας ζωής της πόλης. Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα δεν μιλάμε μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα το οποίο δεν το αντιλαμβανόμαστε. Μιλάμε και για τη ρύπανση η οποία προέρχεται από τα σωματίδια τα οποία  εκλύονται από την καύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είναι ένα σημαντικό ζήτημα και αφορά την ίδια την ποιότητα ζωής στην πόλη. Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται φυσικά και ο θόρυβος που τα παραδοσιακά αυτοκίνητα προκαλούν

» Ο τρίτος λόγος που μας ενδιαφέρει πολύ η ηλεκτροκίνηση είναι διότι μπορεί να δράσει ως ένας ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας για το μέλλον. Να δημιουργήσει περισσότερες δουλειές απ’ ότι θα καταστρέψει».

Δίνοντας το περίγραμμα του μέλλοντος της αυτοκίνησης ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «…το ίδιο το μέλλον του αυτοκινήτου σε 5-10 χρόνια θα είναι τελείως διαφορετικό. Τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε πλατφόρμες λογισμικού σε ρόδες. Τα, δε, αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, τα self driving cars, είναι μια πραγματικότητα, είναι ήδη εδώ. Αυτό το οποίο δεν γνωρίζουμε είναι με πόση ταχύτητα θα μπουν στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά. Αλλά είναι βέβαιο ότι αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, θα δούμε, και θα τα δούμε σχετικά σύντομα. Αλλά τα αυτοκινούμενα ακολουθούν μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία και αλλάζουν και το μοντέλο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου. Πάμε από ένα μοντέλο στο οποίο τα αυτοκίνητα μας άνηκαν, σε ένα μοντέλο που θα δίνει έμφαση στη χρήση του αυτοκινήτου. Ενδεχομένως με πολύ λιγότερα αυτοκίνητα τα οποία θα κυκλοφορούν για πολύ περισσότερες ώρες. Και αυτό φυσικά με σημαντικές συνέπειες και για την ίδια την βιομηχανία του αυτοκινήτου για το πόσα αυτοκίνητα θα πωλούνται στην Ελλάδα».

Αν και δεν ξέρουμε πόσο γρήγορα θα έρθουν αυτές οι τάσεις στην Ελλάδα, είπε ο πρόεδρος τη ΝΔ, το βέβαιο είναι ότι το ρολόι του χρόνου δεν πρόκειται να γυρίσει πίσω και η φορά των πραγμάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Ως ΝΔ, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης «θα προτάξουμε μια τολμηρή στρατηγική όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, η οποία θα συμπεριλαμβάνει ένα φορολογικό πλαίσιο κινήτρων για τους ιδιώτες, για τους εταιρικούς χρήστες, για τα ταξί, αλλά και ένα συνεκτικό σχέδιο για το πως θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια σωστή, μια συγκροτημένη υποδομή για να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε το πολύ πλούσιο ερευνητικό δυναμικό το οποίο έχουμε στα πανεπιστήμια μας και το οποίο πρέπει να το υποστηρίξουμε και να το ενθαρρύνουμε να επενδύσει περισσότερο σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα, ώστε και αυτό να είναι ωφελημένο από αυτή την συνολική στρατηγική.

Ειδική αναφορά έκανε στον τρόπο με τον οποίο η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, ειδικά στα μικρά νησιά. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα υποδεχθώ με πολύ μεγάλο ενθουσιασμό τον πρώτο δήμαρχο -προφανώς μπορεί να είναι δήμαρχος ενός μικρού νησιού- ο οποίος θα έρθει να μου πει ότι “εγώ θέλω στο νησί μου σε κάποια χρόνια να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα”. Θα είναι μια τολμηρή καινοτομία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για τα νησιά μας. Θα μας βάλει και εμάς στην πρώτη γραμμή μιας πιο τολμηρής προσέγγισης για το πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βοηθήσει στη βιωσιμότητα και στον τελικό στόχο τον οποίο έχουμε για μηδενικές εκπομπές ρύπων, ξεκινώντας από τα πιο μικρά νησιά».

 

Οι 25 προτάσεις

Τις 25 προτάσεις της Ν.Δ. για ένα μέλλον χαμηλών ρύπων παρουσίασε η σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη για θέματα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου:

1: Ένταξη του project (ως Διυπουργικού Έργου και Καινοτόμου Πολιτικής) υπό το συντονισμό του Γραφείου Πρωθυπουργού

2: Συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την Ηλεκτρική Κινητικότητα

3: Συγκρότηση τριών υπο-ομάδων εργασίας

4: Εκπόνηση ρεαλιστικού Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ηλεκτρική Κινητικότητα

5: Ανάπτυξη δικτύου υποδομών φόρτισης

6: Στόχευση ειδικών κατηγοριών χρηστών – Ταξί (επιδότηση αγοράς, κίνητρα αντικατάστασης κλπ.)

7: Στόχευση σε ειδικές κατηγορίες χρηστών – Εταιρικά Ι.Χ (αναστολή του εισαχθέντος το 2017 φόρου χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου για τα ηλεκτρικά για περιορισμένο διάστημα 3- 5 ετών).

8: Αύξηση απόσβεσης για την αγορά παγίου και έκπτωση δαπάνης για τη μίσθωση

9: Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (από τον ισχύοντα 24%) στο 13% για ΒΕV και ηλεκτρικά δίκυκλα

10: Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων ως κινήτρων για χρήση Ηλεκτρικών Οχημάτων (δωρεάν στάθμευση σε επιλεγμένα σημεία, έκπτωση στα διόδια)

  1. Στόχος το 30% του στόλου των κρατικών οχημάτων να είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων έως το 2025

12: Σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά

13: Εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος (ταχυφορτιστών) κατά μήκος του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου

14: Υποχρεωτική εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης σε οικιστικά και μη οικιστικά κτίρια

15: Θέσπιση υψηλού συντελεστή φορολογικής απόσβεσης για τις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους. – Επιδότηση/φοροαπαλλαγή στην αγορά και εγκατάσταση οικιακών σταθμών φόρτισης

16: Υποχρέωση Ο.Τ.Α. να χωροθετούν δημόσια σημεία φόρτισης

17: Σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων για διευκόλυνση της online αναζήτησης

18: Εισαγωγή απαγόρευσης στάθμευσης σε θέση φόρτισης Η/Ο στον Κ.Ο.Κ.

19: Θέσπιση επίσημου σήματος Οχήματος Μηδενικών Ρύπων

20: Ενιαία σήμανση σημείων επαναφόρτισης H/O

21: Επανακατάρτιση τεχνιτών συνεργείων αυτοκινήτων

22: Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση του κοινού μέσα από δράσεις, εκδηλώσεις, αλλά και βραβεύσεις πόλεων και φορέων

  1. Κίνητρα και Διευκολύνσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα

24: Τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Ιδρύματα κοιτίδα έρευνας και ανάπτυξης καινοτομίας στην καθαρή κινητικότητα

25: Καθαρή ηλεκτροκίνηση από ΑΠΕ στην υπηρεσία του Τουρισμού.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, naftemporiki.gr

 

 

error: Content is protected !!