“Πολυεπίπεδη παρέμβαση για τα εκπαιδευτικά κενά στη Χαλκιδική”

Δέσμη δράσεων και παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος των εκπαιδευτικών κενών στη Χαλκιδική πραγματοποίησε η Κυριακή Μάλαμα, επισκεπτόμενη μαζί με τον πρώην Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Γεώργιο Αγγελόπουλο των Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρο Κόπτση, ταυτόχρονα με την κατάθεση νέας κοινοβουλευτικής ερώτησης προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στη συνάντηση εξετάστηκαν, μέσα από το σύστημα MySchool, οι περιοχές της Χαλκιδικής που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα και πραγματοποιήθηκε διεξοδική συζήτηση σε σχέση με τις δυνατότητες παρέμβασης για την επίλυση του. Κοινή κατεύθυνση όλων να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια παρέμβασης, ώστε, τουλάχιστον από τη νέα σχολική χρονιά, να μην υπάρχουν σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς στη Χαλκιδική, σε καμία ειδικότητα. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2020

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Θέμα : Στην Χαλκιδική η αρνητική πρωτιά των περισσότερων εκπαιδευτικών κενών στην Κεντρική Μακεδονία.

            Στις 22 Ιανουαρίου 2020, το ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας ενημερώθηκε για τα κενά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Νομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με τον πίνακα που δόθηκε στη δημοσιότητα από το αιρετό τακτικό μέλος του ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ευάγγελο Λουκά, συνολικά τα εκπαιδευτικά κενά στην Περιφέρεια ανέρχονται σε 235, 34 εκ των οποίων καταγράφονται μόνο στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Χαλκιδικής. Αναλογικά πρόκειται για τον Νομό με τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά κενά στην Κεντρική Μακεδονία.

            Πολλά σχολεία απομακρυσμένων περιοχών του Νομού Χαλκιδικής έχουν απωλέσει θέσεις στις κατηγορίες κατάταξης τους και το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία κάλυψης των κενών με αναπληρωτές, την ώρα που καθυστερούν χαρακτηριστικά οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο Λύκειο της Συκιάς έχουν χαθεί αμέτρητες ώρες διδασκαλίας σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ αντίστοιχη εικόνα επικρατεί και στο λύκειο του Αγίου Νικολάου και σε εκείνο του Νέου Μαρμαρά. Την ίδια εικόνα συναντά κανείς και στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της ορεινής Χαλκιδικής και της Αμμουλιανής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο δημοτικό σχολείο της Αμμουλιανής δεν υπάρχει καθηγητής για τα αγγλικά, την πληροφορική και την γυμναστική, ενώ σε όλα τα μικρά χωριά της Βόρειας Χαλκιδικής παρουσιάζονται αντίστοιχες ελλείψεις.

Επειδή είναι απαράδεκτο η Χαλκιδική να βιώνει τέτοιον εκπαιδευτικό αποκλεισμό.

Επειδή θα πρέπει να επανεξεταστούν τα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες.

Ερωτάται η κυρία Υπουργός :

Προτίθεται να αντιμετωπίσει τα εκπαιδευτικά προβλήματα του Νομού Χαλκιδικής άμεσα και να επαναφέρει τα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κυριακή Μάλαμα

Φίλης Νικόλαος

error: Content is protected !!