Συν 14 εκατομμύρια κοστίζει ο δρόμος Ποτίδαια – Κασσάνδρα

Για αύξηση του κόστους κατασκευής της οδού Ποτίδαιας – Κασσανδρείας κάνει λόγο, με ανακοίνωσή της, η περιφερειακή παράταξη “Ανυπότακτη Δημοκρατική Μακεδονία”, με αφορμή την έγκριση, από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της εκτέλεσης υπουργικής απόφασης για το θέμα.

Συγκεκριμένα η περιφερειακή σύμβουλος της παράταξης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, που υπογράφει την ανακοίνωση, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το έργο οδικής κατασκευής 17,48 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομου, είχε αρχικό κόστος 51,5 εκατομμύρια ευρώ (σύμφωνα με την αρχική σύμβαση), έφτασε στο ποσό των 62,3 εκατομμυρίων με συμπληρωματική σύμβαση “για δήθεν υπερσυμβατικά έργα”, όπως σημειώνει, και δύο χρόνια μετά τα εγκαίνια της οδού η εταιρεία, αιτήθηκε την έγκριση και άλλων υπερσυμβατικών εργασιών” ύψους 3,2 εκατομμυρίων ευρώ, ανεβάζοντας το κόστος του έργου στα 65,6 εκατομμύρια ευρώ.

Η κ. Χαραλαμπίδου επισημαίνει ότι στο σχετικό αίτημα υπήρξε αρνητική απόφαση του Αν. Προϊσταμένου της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας, ωστόσο τον περασμένο Μάρτιο, με απόφαση του τότε αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, εγκρίθηκε η ένσταση της εταιρείας και δόθηκε εντολή να πληρωθεί το αντίστοιχο ποσό. Κάνει δε λόγο για ερωτηματικά, προβληματική διαχείριση των έργων από τη διοίκηση της Περιφέρειας και διάτρητο νομικό πλαίσιο “που δίνει τη δυνατότητα στις κατασκευαστικές εταιρείες να θησαυρίζουν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου”.

H Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας ενέκρινε την πληρωμή του ποσού των 3,2 εκατομμυρίων ευρώ, μετά από εισήγηση της νομικής υπηρεσίας της Περιφέρειας, που ανέφερε ότι τα όργανα των Περιφερειών έχουν την υποχρέωση συμμόρφωσης σε τέτοιες αποφάσεις, διαφορετικά η μη συμμόρφωσή τους συνιστά σοβαρή παράβαση καθήκοντος που ελέγχεται πειθαρχικά. Σύμφωνα, άλλωστε, με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, εφόσον πιστοποιήθηκε η ολοκλήρωση και η παραλαβή του έργου, πρέπει αυτό να αποπληρωθεί.

Ειδικότερα, η ενημέρωση αναφέρει επ’ ακριβώς τα εξής:

Ένα έργο οδικής κατασκευής 17,48 χιλ/τρων αυτοκινητόδρομου, αρχικού κόστους 51.562.791,64 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), όπως με σαφήνεια αναφέρεται στην αρχική σύμβαση, στην οποία είχαν συμπεριληφθεί όλα τα απαραίτητα έργα για την ολοκλήρωσή του, κατέληξε να ανέλθει, μετά από υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης (για δήθεν υπερσυμβατικά έργα ) ύψους 10.805.096,5 ευρώ, στο ποσό των 62.367.888,14 ευρώ.

Και αφού η μέθοδος των υπερσυμβατικών εργασιών αποδεικνύεται «αποτελεσματική», στις 16/7/2018, δυο χρόνια μετά τα επίσημα εγκαίνια της οδού από τον κ. Τζιτζικώστα, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ, αιτήθηκε την έγκριση και άλλων υπερσυμβατικών εργασιών, ύψους 3.275.441,48 ευρώ, ανεβάζοντας το κόστος του έργου στα 65.643.329,32 ευρώ!!».