Θεσσαλονίκη: Οι 7 στάσεις του Δυτικού Προαστιακού – Πόσο θα κοστίζει το εισιτήριο

Ένα μήνα νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα ο Δυτικός Προαστιακός μπαίνει στις ράγες με το δρομολόγιο από ΝΣΣ προς Σίνδο
Σημαντικές ειδήσεις προέκυψαν για τη Θεσσαλονίκη, καθώς ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε πως η «έναρξη» του Δυτικού Προαστιακού θα γίνει ένα μήνα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
Ειδικότερα, τα δρομολόγια θα του Δυτικού Προαστιακού θα ξεκινήσουν τέλη Νοεμβρίου, με τη διαδρομή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Σίνδος, που θα γίνεται σε μόλις 12 λεπτά. Το εισιτήριο θα κοστίζει 1 ευρώ, με μειωμένο για φοιτητές, δίνοντας ανάσα σε χιλιάδες κόσμου για τις καθημερινές μετακινήσεις προς το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος και τη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου.
Μάλιστα, πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, παρουσία του κ. Κυρανάκη, ο οποίος τόνισε ότι ο Προαστιακός θα είναι τηλεδιοικούμενος με σύγχρονα συστήματα και ότι ο σταθμός της Σίνδου ανακαινίζεται πλήρως. Με την έναρξη των δρομολογίων, η γραμμή 52 του ΟΑΣΘ θα τροποποιηθεί, ακολουθώντας πιο ασφαλή διαδρομή και αποφεύγοντας την Εθνική Οδό. Παράλληλα, λεωφορεία θα μεταφέρουν δωρεάν τους φοιτητές από τον σταθμό προς το campus, ενώ σχεδιάζονται και δύο σταθμοί ηλεκτρικών ποδηλάτων για όσους επιλέγουν εναλλακτικές μετακινήσεις.
Ο Κώστας Γκιουλέκας, υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), χαρακτήρισε τον προαστιακό «προσφορά προς τη νέα γενιά», καθώς εξυπηρετεί όχι μόνο τους 15.000 φοιτητές του ΔΙΠΑΕ, αλλά και χιλιάδες εργαζομένους της βιομηχανικής περιοχής. Από την πλευρά του, ο πρύτανης Σταμάτης Αγγελόπουλος σημείωσε ότι το έργο «θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής και θα αλλάξει την προοπτική της δυτικής Θεσσαλονίκης».
Η δήμαρχος Δέλτα Γερακίνα Μπισμπινά τόνισε ότι η νέα γραμμή θα διευκολύνει και τους κατοίκους της Σίνδου που μετακινούνται καθημερινά προς το κέντρο, ενώ ανακοίνωσε τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει τον προαστιακό με τα μέσα μικροκινητικότητας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Χρήστος Παληός, ανέφερε πως «το έργο πέρασε από πολλά κύματα» και πως το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν παρεμβάσεις σε αποβάθρες, στέγαστρα, πεζοδιαβάσεις και πάρκινγκ, ώστε να εξασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα της νέας γραμμής.
Οι στάσεις του Δυτικού Προαστιακού
Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και στη συνέχεια θα αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος θα καταλήγει στη Σίνδο, σε κοντινή απόσταση από το ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής, με τα δρομολόγια να ξεκινούν τέλη Νοεμβρίου, καλύπτοντας τη διαδρομή σε 12′ λεπτά.
Ο δεύτερος κλάδος θα κατευθύνεται προς Διαβατά, Αγχιάλο, βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕ, ενώ θα επεκτείνεται έως ‘Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Ο κλάδος, αυτός, θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος του 2025 και ο ανάδοχος θα προκύψει το 2026 συνδέοντας την πόλη με τον δήμο Χαλκηδόνας.