Θεσσαλονίκη: Σε τι τιμή θα αγοράσουμε φέτος το πετρέλαιο θέρμανσης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Κατά πολύ αυξημένη προβλέπεται  να είναι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου που αρχίζει η περίοδος διανομής του, όπως επισημαίνει η Ένωση Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων και Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης και περιοχής “Ο Άγιος Χριστόφορος”.

“Με τα σημερινά δεδομένα και εκτός σοβαρού απροόπτου (διεθνής αστάθεια)  η τιμή θα είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι τουλάχιστον  16-17% και αναμένεται να ξεπεράσει το 1,110 ευρώ στις πόλεις και να φτάσει το 1,250 στις απομακρυσμένες περιοχές και τα νησιά”, αναφέρει η ένωση σημειώνοντας δε, ότι οι τιμές περιέχουν  πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους.

“Η αύξηση οφείλεται στις διυλιστηριακές τιμές που αυξάνονται ένεκα των διεθνών τιμών πετρελαίου. Δηλαδή το βαρέλι πήγε στα 80 δολάρια. Είχαμε μια αύξηση από πέρυσι και των διεθνών τιμών και συνεπώς και των ελληνικών τιμών”, δήλωσε στον Τ.Θ. ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Θέμης Κιουρτζής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αύξηση της τιμής είχε σημειωθεί ήδη από τον περασμένο Απρίλιο-Μάιο και έφτασε σήμερα στα επίπεδα αυτά. Πιο συγκεκριμένα, τον Απρίλιο του 2018 το πετρέλαιο είχε πάει ήδη στο 1,020 ευρώ, ενώ κατά την έναρξη της διάθεσης τον Οκτώβριο του 2017 είχε ξεκινήσει στα 0,94 – 0,95 λεπτά.

Αυτά με τις διυλιστηριακές τιμές, καθώς μέχρι τις 15 Οκτωβρίου δεν μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα συμβεί. Πάντως μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν παραγγελίες πετρελαίου από καταναλωτές. “Αν δεν κρυώσει ο καιρός κανείς δεν ενδιαφέρεται για το πετρέλαιο”, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κιουρτζής, σημειώνοντας ότι αυτό συμβαίνει παραδοσιακά. “Από αύριο, μεθαύριο που θα κρυώσει ο καιρός θα αρχίσει να αναρωτιέται ο κόσμος πόσο κάνει το πετρέλαιο. Έτσι συμβαίνει”, όπως λέει. Όσο για τις ποσότητες των παραγγελιών, σημειώνει ότι και πέρυσι το πετρέλαιο ήταν ακριβό. Π.χ. στο τέλος της σεζόν που είχε περάσει το 1 ευρώ η τιμή, δεν είχαμε παραγγελίες που γεμίζει ο άλλος πατροπαράδοτα τη δεξαμενή.

Ο κ. Κιουρτζής υπογραμμίζει εξάλλου, ότι η τιμή του 1,100 περιέχει 7 λεπτά κέρδος για την εταιρεία, τον πρατηριούχο και τον μεταφορέα που φέρνει το πετρέλαιο. “Μιλάμε για τίποτα. Γιατί αν βάλεις το 1,013 που πουλάει το διυλιστήριο μέχρι το 1,100 είναι 8,7 λεπτά. Αν βγάλεις το ΦΠΑ μένουν 7, αν βγάλεις και το 1 λεπτό που σου κρατάει η πιστωτική κάρτα μένουν 6 λεπτά. Δεν μπορεί δηλαδή να πει κάποιος θα μειώσω το περιθώριο μου, είσαι κάτω του κοστολογίου”.

 

Ζητούν άμεση μείωση του ΕΦΚ

“Θεωρούμε αυτονόητο ότι η Κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει άμεσα την μείωση του Ε.Φ.Κ (κάτι που έχουμε ζητήσει πολλές φορές) ώστε το αγαθό της θέρμανσης  να μην είναι απαγορευτικό τώρα μάλιστα που έχουμε εξέλθει των μνημονίων” τονίζεται στην ανακοίνωση, ενώ επισημαίνεται ότι οι τόσο υψηλές τιμές  αυξάνουν τον  κίνδυνο παραβατικότητας σε βάρος συνετών επαγγελματιών του κλάδου αλλά και των κρατικών εσόδων.

Όπως λέει ο κ. Κιουρτζής το αίτημα αυτό του κλάδου στηρίζεται σε μια λογική. “Η λογική λέει ότι δεν μπορεί δυο Έλληνες πολίτες ο ένας να υπερφορολογείται έναντι του άλλου για το αγαθό της θέρμανσης. Δεν είναι δίκαιο”, όπως τονίζει, προσθέτοντας ότι επιπλέον δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές της χώρας τη δυνατότητα να συνδεθούν με τον αγωγό αερίου γιατί δεν υπάρχει παντού. Ενώ και κάποιοι που μπορεί να έχουν τον αγωγό μπροστά τους μπορεί να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα να συνδεθούν.

“Εμείς ζητάμε αυτό που ζητάει και ο απλός καταναλωτής. Να μην υπερφορολογείται συγκριτικά με τον άλλον καταναλωτή, ώστε να μπορεί να ζεσταθεί. Σκεφτείτε εξάλλου και τις ορεινές περιοχές, την επαρχία, που δεν έχει φυσικό αέριο”, όπως λέει.

“Περιμένουμε άμεσα τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης διότι είμαστε μόλις 20 ημέρες πριν την έναρξη της περιόδου διάθεσης του πετρελαίου”, τονίζει η Ένωση. “Λέμε αυτό που έλεγαν αυτοί που κυβερνούν τώρα, ότι δεν έπρεπε το πετρέλαιο να είναι τόσο ακριβό”, τονίζει ο κ. Κιουρτζής σημειώνοντας πως πρόκειται για βασικό αγαθό.

Επίσης η Ένωση επανέρχεται στο αίτημα του κλάδου για την κατάργηση του συστήματος ΄΄ΗΦΑΙΣΤΟΣ΄΄ “το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί ως βιομηχανία προστίμων για απλά τυπογραφικά λάθη,  αφού ο έλεγχος διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης γίνεται απόλυτα μέσω του συστήματος εισροών-εκροών που διαθέτουν τα πρατήρια”.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

“ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ”

error: Content is protected !!