Χαλκιδική: Στον «αέρα» τα μαγαζιά

Του Γιώργου Καλλίνη

Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και η Χαλκιδική προετοιμάζεται πυρετωδώς να υποδεχτεί τους επισκέπτες της. Στην τελική ευθεία, το τοπίο της φετινής τουριστικής περιόδου είναι ακόμη θολό και οι φορείς και οι ιδιοκτήτες πιέζουν για νέους όρους που θα αφορούν το άνοιγμα του κλάδου εστίασης και εμπορίου, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες της εποχής της πανδημίας του κορωνοϊού.

 «Εμείς πιέζουμε για το δυνατόν ταχύτερο άνοιγμα των μαγαζιών, φυσικά με τα αυστηρότερα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό. Όμως ζητούμε και νέους όρους που θα βοηθήσουν τον κλάδο να επιβιώσει σε μια νέα πραγματικότητα», τονίζει στο TyposThes ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης.

 «Οι προτάσεις μας αφορούν αυτή τη νέα πραγματικότητα και ζητούμε περισσότερα τετραγωνικά μέτρα, περισσότερο χώρο για τα μαγαζιά για να μπορούν να αποφύγουν το συνωστισμό, είτε προς την παραλία, είτε προς το δρόμο. Θα μπορούσαν να δοθούν ακόμη και παραλιακοί δρόμοι στα μαγαζιά, να πεζοδρομηθούν για κάποιες ώρες, για να χωρέσουν τα τραπεζοκαθίσματα», συμπληρώνει ο κ. Κουφίδης. Μια άλλη πολύ σημαντική πρόταση είναι «να μην ενταχθούν ως κλειστοί χώροι τα εστιατόρια που έχουν δύο και τρείς τζαμαρίες που ανοίγουν για να αερίζεται χώρος».

Η κατάσταση στον κλάδο της εστίασης και του εμπορίου είναι πάρα πολύ κρίσιμη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του επιμελητηρίου της Χαλκιδικής. «Έχουμε τους ίδιους και περισσότερους εργαζόμενους και ιδιοκτήτες στην εστίαση και το εμπόριο από τον ξενοδοχειακό κλάδο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει τα μέτρα που ισχύουν για τα ξενοδοχεία να ισχύουν και για μας, να είναι οριζόντια», εξήγησε ο κ. Κουφίδης και τόνισε τη δραματική κατάσταση της εστίασης: «Υπάρχουν πάρα πολλά μαγαζιά που προτιμούν να μείνουν κλειστά από το να ανοίξουν και να έχουν 4 τραπεζάκια. Χρειαζόμαστε νέους όρους για να επιβιώσουμε».

Το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη ημέρα, σύμφωνα με τον κ. Κουφίδη, είναι η ημερομηνία που θα ανοίξουν τα σύνορα και η προώθηση της Ελλάδας σε χώρες που συνδεόμαστε με οδικό τουρισμό. Ποιοι είναι οι στόχοι; «Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία και Βαλκάνια είναι οι μεγαλύτεροι μας στόχοι και εκεί θα πρέπει να εστιάσει οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια για τη Χαλκιδική. Ελπίζουμε μέχρι τα μέσα Ιουνίου να έχουν ανοίξει τα σύνορα, να ανοίξουμε και εμείς το συντομοτέρο και να είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι να φιλοξενήσουμε χιλιάδες τουρίστες, για άλλη μία χρονιά», κατέληξε.

error: Content is protected !!