Όργιο φοροδιαφυγής σε ξενοδοχεία – Και στη Χαλκιδική

Οι διασταυρώσεις στοιχείων με βάση τις… ιστοσελίδες αποκάλυψαν όργιο φοροδιαφυγής  σε ξενοδοχειακές μονάδες και ενοικιαζόμενα δωμάτια. Οι διασταυρώσεις, που πραγματοποιήθηκαν για τον Ιούνιο με βάση τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ που υποβλήθηκαν στις 31 Ιουλίου, είχαν στο «στόχαστρο» 712 επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρει το Κέρδος «θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι συγκεκριμένες διασταυρώσεις γίνονται με βάση τα εξής δεδομένα που έχουν στα χέρια τους οι ελεγκτές:

– πληρότητα και τιμές με βάση τις «μηχανές» αναζήτησης

– τα επίσημα site των μονάδων

– τηλεφωνική επικοινωνία των ελεγκτών που εμφανίζονται ως πελάτες προκειμένου να πληροφορηθούν τις τιμές

– επίσκεψη στο ξενοδοχείο, ή ενοικιαζόμενο, από τον ελεγκτή και πάλι υπό την «ιδιότητα» του πελάτη που αναζητά την «καλύτερη» τιμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις εν λόγω διασταυρώσεις οι ελεγκτές εντόπισαν επτά ακραίες περιπτώσεις, που χρήζουν περαιτέρω ελέγχου. Ειδικότερα:

– τέσσερα ξενοδοχεία, τεσσάρων αστέρων και άνω, με περισσότερα από 300 δωμάτια, στα οποία εμφανίζεται με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις απόκλιση άνω του 1 εκατομ. ευρώ.

– Από τις εν λόγω μονάδες οι δύο βρίσκονται στη Ρόδο, μία στην Κέρκυρα και μία στην Ηλεία.

– δύο μονάδες, εκ των οποίων η μια στην Ανατολική Αττική και η άλλη στη Σαντορίνη, στις οποίες μάλιστα το αξιοσημείωτο είναι ότι είχε προηγηθεί προληπτικός έλεγχος και άρα γνώριζαν ότι βρίσκονταν στο «επίκεντρο». Οι συγκεκριμένες μονάδες, εμφάνισαν μηδενική δήλωση ΦΠΑ.

– μία ξενοδοχειακή μονάδα στη Χαλκιδική η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των παραγόντων της ΑΑΔΕ και από τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους από τον προληπτικό έλεγχο, εμφανίζει μεγάλες αποκλίσεις. Τα ευρήματα του προληπτικού ελέγχου οδηγούν σε πολύ μεγάλες αποκλίσεις άρα και σε απόκρυψη εισοδήματος μαμούθ.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι και οι 712 επιχειρήσεις ήταν και στο περυσινό δείγμα της ΑΑΔΕ, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα φέτος να εμφανίσουν αυξημένο τζίρο κατά 21%. Οι ελεγκτές εκτιμούν ότι η ανωτέρω αύξηση τζίρου οφείλεται κατά 50% στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και των τιμών, αλλά και κατά 50% στη συμμόρφωση που αποτελεί τον πρωταρχικό στόχο της Αρχής.

Πώς έγινε ο έλεγχος

Οι ελεγκτές πραγματοποιούν συγκρίσεις τιμών, αξιοποιώντας ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως Booking και Trivago όπου οι μονάδες υποχρεωτικά αναρτούν τιμοκαταλόγους για να γίνονται οι κρατήσεις, τα sites των ίδιων των μονάδων, τις πληροφορίες που αντλούν τηλεφωνικά ως πελάτες από τις μονάδες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις επιτόπιας παρουσίας ελεγκτών ως πελάτες. Αν όλα αυτά τα στοιχεία αποκλίνουν σημαντικά από τα όσα δηλώνουν οι επιχειρήσεις στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, τότε σημαίνει συναγερμός και ξεκινά ο έλεγχος σε βάθος.